Å vad var det som hände då?

Ja vad var det som hände efter det där härliga  benpasset då?....Kan jag gå nu? Euhm, ja nästan...ser lite roligt ut, ser lite stelt ut, men jag tar mig ju fram i alla fall..
Tyvärr så svalde jag nog alla bakterier som fanns i den där poolen i tisdags också, för i går så låg jag däckad med feber och halsont, idag har jag inte varit det kaxigaste kexet i kakburken heller men det börjar kännas bättre efter att jag chockat kroppen med c-vitamin och dopat mig med ofantliga mängder med ipren.
Så eftersom det inte blev nån träning enligt planerna på torsdagen och fredag så planerar jag att köra ett pass på lördag istället...:0) Läääängtar så!! Gillar inte att vara för länge borta från gymet. Snyft!!!
 Just nu så blir det lite mera kolhydrater tills jag blir frisk, sen ska jag minsann se till att hålla min kost ordentligt igen. Ska snart gå och mäta mig för att se hur mycket muskler man lyckas lägga på sig och hur mycket fett som rör sig...:0) Har lite synen av en julegris med ett äpple i munnen framför mig. He he! Skoja bara..
Ska bli intressant att se hur det har gått för nu var det två månader sen jag var och mätte mig sist..
Känns som jag har ökat i styrka sen jag fick Fredriks träningschema och i muskelmassa, men vi får se, kan vara kul att få se det på papper också...

Kom att tänka på förra veckan så var jag och hällsade på på ett gym och hjälpte till lite, då kom det in en dam på 60år och sa att:
-jag behöver börja träna igen, nu har jag legat för länge i hängmattan å börjar få ont i ryggen.
Jag fick gå själv hit för kärringarna vill ju inte följa med och jag har ju insett att man måste ju jobba lite för att må bra.

Hon hade så mycket livsglädje och var så glad och positiv den här damen, jag blev också imponerad av att hon vågade sig till gymet helt själv också. Då kvinnor verkar vara flockdjur eller i alla fall måste gå två och två för att göra saker...Också kul att hon inser att hon måste träna för att hålla ryggen frisk, när jag jobbade på njoy var det massor av ursäkter man fick höra just för att inte träna...Fast det är tvärtom, tränar du upp en stark rygg och bålstabilitet så slipper man en massa onödiga ryggskador. Speciellt är det viktigt att ha en stark rygg om man jobbar inom vården där det är en massa tunga lyft... I alla fall ( kom av  mig där lite grann. Så mycket tankar i mitt huvud. He he!)

Men i alla fall så.. det jag ville komma fram till var att det var så himla kul att se att den här damen var så modig, framåt, tänkte hällsosamt och var så otroligt glad och positiv hela hon. Hon spred positiv energi i hela rummet och när hon gick därifrån så var jag på ett mycket bättre humör. Jag var i och för sig glad innan också, men när hon gick så praktiskt taget kvittrade jag...:0)
Så tänk positivt och var positiv så smittar det av sig och dagen blir såååå mycket ljusare...;0)

Nu ska jag glatt snyta min täppta rödsvullna näsa och hoppas att jag får träna på lördag i alla fall.
Må bäst allihopa och vet ni att en kiwi är samma som åtta apelsiner!! De ni!!! Kram kram!!!...:0)


Kommentarer
Postat av: Bella

Men stackare!!!! =( Vad tråkigt att vara sjuk! Hoppas du är bra på lördag om du vill träna då. Jag tänkte försöka hinna köra efter jobbet, jobbar till 14.15, tänkte dock köra mest kondition. Sen bröst/triceps. Men om du vill kan vi ju mötas upp!! =) Efter tisdagens benträning blev jag lite stel..haha, mest träningsvärk i rumpan faktiskt! Nu ska jag fixa det sista här hemma sen iväg till jobbet! KRYA PÅ DIG! Kram

2009-03-20 @ 07:14:58
URL: http://bellaakesson.blogg.se/
Postat av: Bella

Hallojsan! Vad tråkigt att du fortfarande är förkyld. Jag kommer köra men det blir ett snabbpass, tänkte försöka springa 30 min iaf, sen lite lätt styrka 30 min. Sen tänkte jag faktiskt sola =). Ska bli spännande med mätningen, men just nu känner jag mig så j-vla fläskig, går bara upp i vikt. Sen är det svårt att säga om det är fett, vatten, muskler??? På måndag kan vi köra, inte helt omöjligt att köra på Bäckby, men måste ha skjuts då. Ska höra med Roger! Hoppas du får en jätte fin helg..och du..din blogg är också jätte positiv att läsa, man blir glad =0)..Kram på dig!

2009-03-21 @ 10:02:21
URL: http://bellaakesson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0