OH MY GOD!!!

Nu är man mätt alltså!

Lördag, det innebär ätardag, och VAD JAG HAR ÄTIT!



Jag har faktiskt lyxat i två dar till och med! Men nej jag har inte ätit i två dar. I fredags lyxade jag på andra sätt.

Började fredagen med att gå till frisören Min frisör heter Andreas och äger salongen Cutnblow. Jag är såååå himla nöjd med honom, han vet precis hur jag vill ha håret och vad jag tycker är snyggt och säger ärligt vad jag passar i och vad jag inte passar i. Denna gång färgade jag håret lite mörkare. Blev väldigt nöjd faktiskt.
Jag brukar alltid blunda tills han är helt klar och har fönat håret och allt är klart. Roligare att titta då och det är som en överaskning.


ANDREAS

Efter frisören åkte jag till sundbyberg för massage. Camilla som är massör på Fitnessclub.
SÅÅÅÅ SKÖNT! Jag kände mig så stel och djäklig och när hon använt sina magiska fingrar så kände jag mig som ny igen.
Efter massagen så vart det corepass med Pia även detta på Fitnessclub.

Fan människan är ju omänsklig! Pia alltså. Hon satt och gjorde övningarna samtidigt som hon pratade och höll låda. En annan låg och vred sig som en mask lite då och då för att det var så jobbigt att magen krampade och man pustade och stönade *Pinsamt* Men jag har bestämt att om några gånger ska jag vara lika duktig *nästan i all fall :0)*

Efter Passet och lite babbel med personalen på Gymet så åkte jag till söder för att hällsa på min vänn Petra.
Meningen var att vi skulle gå ut och mingla lite och kolla in stan bye nigth så att säga.
Men som tur var så tittade jag och Petra på varandra och harklade lite och drog foten i cirklar på golvet och sa samtidigt: VILL DU JÄTTEGÄRNA GÅ UT ELLER? Ha ha!!
Båda två var så trötta så det blev lite tv, the och babbel bara. Mysigt...:0)

SEN KOM LÖRDAGEN!

Som jag hade längtat till lördagen! Vi letade på nätet efter ett ställe som serverar amerikansk frukost men hittade inget, så då beslöt vi oss för att göra det själva. Så mot affären traskade vi, Jag med ett BRETT leende.
För att köpa frukost. MMM!!
Lite bus och fniss i butiken blev det först innan vi begav oss för att leta efter våra frukostingredienser...;0)


 
BUSPETRA

 

SEN KOM FRUKOSTEN!!

Herre min gud jag tror jag var i himlen en liten liten stund... 
Det blev riktigt knaperstekt bacon, scrambled eggs, god morgon juice, pannkakor ,lönnsirap, sylt och glass och kaffe . Mm! Mia var väldigt nöjd som ni säkert kan förstå... Nu kommer jag inte fortsätta äta så här himla onyttigt varje ätardag, den här helgen tog jag i rejält...;0)

DRÖMFRUKOSTEN




Efter att vi smält den goda och VÄLDIGT mättande frukosten så tittade vi lite på wipeout och garvade så vi grät åt Felix Härngrens sjuka kommentarer som han ständigt fäller. Vart får han allt ifrån egentligen? Ha ha!!
Sen gjorde vi oss i ordning för..... :0)


Ja vad tror ni? vad kan det vara? kurr i magen? Jorå.... 
MÅL 2 Jag hade bestämt att vi skulle gå och äta Sushi...
Sagt och gjort.....

SÅ DJÄKLA GOTT!!! MY GOD!!! SUSHI IS THE SHIT I TELL YOU...:0)

       

Efter denna festmåltid så blev det en lååångprommis för att smälta maten lite...
Vi gick lite i gamla stan, drottninggatan och kungsgatan. Så himla mycket roliga butiker att titta i alltså!
Men men, just nu är man ju inte tätaste bönan i stan, jobbet vill säga upp mig för att jag är sjukskriven och allt kosttillskott, mat, kläder, skor, naglar, frisör, hotell, tåg, och allt annat som jag måste fixa till tävlingen kommer kosta mig en djäkla massa tusenlappar. Men men, jag kan inte klaga heller för jag har ju själv bestämt att jag ska tävla. Men tänkte nog inte ordentligt på hur mycket det är som ska göras och kostar.
Någon som behöver en städerska, jag måste jobba ihopp lite mycket extrapengar se.. He he!!

Aja de jag ville komma till var att jag blev förbannat shoppingsugen, ville så himla gärna unna mig nått. 
Men det blev BLANKT NEJ till mig själv...;0) Har inte köpt nått till mig själv på mer ett år nu, jo ett par träningsbyxor men det var bara för att jag snart inte kommer i nått av mina gammla par.

Att shoppa är något av det roligaste jag vet, förutom att träna då :0) och jag längtar till efter jul då kommer jag minsann unna mig nått riktigt fint... Tihi!!

När vi promenerat ner maten så var det dags för mig att ta tåget hem, så vi gick mot t-centralen.
När vi kom dit så gick inte tåget förrän om trettio minuter så vi var ju tvugna så klart att ta en kaffe och en liten kärleksmums som vi delade på... Glömde tyvärr ta kort på den...
Sen tog jag tåget home to dear vässan...
Lite mer att äta har det dock hunnits med, men bara lite keso och fruktsallad...
Men dagen e ju inte över än heller.... He he!! *LER BRETT!* Hm, vad blir nästa mål tro? Will see...:0)

Planen var att träffa några vänner ute ikväll, men jag kommer avboka som vanligt. Suck!
Jag är så himla trött nu för tiden, orkar inte alls mycket. 
Efter tävlingen så är mina vänner det första jag kommer ta och spendera mer tid med och börja leva lite mera igen...
Men jag kommer inte sluta träna bara för det, nehej då! Jag kommer forstsätta äta ganska nyttigt, bra, ha en ätardag och forsätta styrketräna, visserligen första veckan efter tävlingen så blir det bara promenader, men sen blir det åter till gymet...;0)
Har sett folk som börjar äta jättemycket skräpmat efter tävlingen och lägger på sig som bara den, jag VILL INTE göra det, då kommer jag må jättedåligt tror jag. Visst räknar jag med att gå upp i vätska en massa direkt efter men det går ju bort rätt snabbt...

Vänta lite vad händer? Hmm! Vad tror ni? Jo då... Som skalmans mat och sovklocka direkt på sekunden så börjar min mage kurra.. Dags för ett mål till.. Ska gå och kolla lite i kylen vad det finns för gott, lutar lite mot keso och hallon med nått till...

Hoppas ni alla får en uuunderbar helg och jag anar att varenda kotte förutom jag är ute på krogen just nu då det är lönehelg. Hoppas ni har jättekul allihopa...:0)

Kram kram från Mia tråkmåns...

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0