Back again...:0)

Tja då var man tillbaka igen...

Det tar ju lite tid emellan gångerna ibland men jag dyker alltid upp igen förr eller senare. Hi hi!!

Planen va ju att köra muscle tec grand pri i västerås, men det vart inget för SPONSORERNA BACKADE UR!
Ja ja, vad är väl en bal på slottet sa jag, och tänkte att då kör jag Oslo grand pri  istället då...;0)

Focus inställt och jag började köra stenhårt för mitt nya mål, men nån hade andra planer för mig tydligen...
På väg till jobbet en snöig dag i januari så kommer jag som vanligt cycklande nynandes på nån låt som gör mig glad och svänger in på parkeringen på mitt jobb då cyckeln försvinner under mig och jag ramlar åt sidan.
Lite lustig kännsla vart det, kändes som jag ramlade i slowmotion men ändå gick allt så fort...

Landade på handleden och kände att det högg till...
Jag muttrade lite och tog cyckeln och ledde den med en hand till cykelstället och gick in på jobbet.
Ja tänkte att det går säkert över om en liten stund... Men så blev det nu inte, istället började det göra ännu ondare och handleden svullnade upp... NEEEEJ INTE NUUUU, tänkte jag...

Så det vart att åka till akuten och kolla upp handleden, dom undersökte och röntkade...
Svaret blev att jag bara sträkt mig lite, ta det försiktigt och så kan du börja träna om en vecka eller så, och det är bara att gå tillbaka till jobbet, inga problem.. Iväg nu, se så.. OFF YOU GO!! Nästan så dom knuffa ut en därifrån, stressade och inte direkt noggranna i sitt jobb måste jag säga...

Efter två veckor då jag fortfarande inte kunde hålla emot när jag skruvade på locket på shakern för att det gjorde för ont vart jag tvungen att gå tillbaka till läkaren, hon skickade ännu en gång upp mig till akuten där dom tog åtta röntkenbilder istället för två som förra gången, och BENBROTT!!!
No shitt sherlock!!
Det visste jag för två veckor sen!!  Läkarna på akuten slängde snabbt på ett gips och ville ha ut mig därifån så fort som möjligt och var inte samarbetsvilliga att svara på hur dom kunde missa det förra gången... Dom glömde även denna gång att lämna en broshyr som jag tydligen skulle ha med mig med rörelser som måste göras.. HM! Okey alla kan fela... Så jag sa inget..

Efter en vecka med gipset... Så gjorde det så djäkla ont igen och armen kändes som den satt i ett konstigt läge, jag frågade en sköterska som sa att herregud dom har ju gipsat fel!
Så jag åkte upp till akuten IGEN...
Sköterskan som mötte mig där när jag kom in och sa att det verkar som jag blivit felgipsad sa: Ja då kan du inte bara klampa in här, du får gå genom din husläkare...
Ilskna ryckningar i mitt ena öga och rök som bolmade ut ur mina öron när jag skrek:
DU!! Nu går jag fan ingenstans, för nu har jag fått nog, ni har FAN GJORT ETT FEL FÖR MYCKET!!!
*Andas* Så vem ska jag prata med för att få ordning på det här? för det här ska fixas, HÄR, NU OCH IDAG!!!
En läkare hörde min upprörda stämma och avbröt den mycket osamarbetsvilliga sköterskan, OCH VIPS!
En tid fanns om en timme... Å VIPS SÅ VAR ARMEN OMGIPSAD!...

DET VAR DÅ JAG INSÅG... Bara två månader kvar till tävling å nygipsad... Im so fucked....:0(
Så det var bara att lägga ner Osloplanerna... Fan fan fan fan faaaan också!!

Men men, shitt happens, vad nu göra? Ny plan? Måste bara lägga om min strategi lite så....
Inge ide att deppa för det man inte kan påverka, bara att hitta nya mål att längta till och börja jobba mot dom istället...;0)
EN av planerna är ju lucia förståss, kanske blir nått mer roligt på vägen, får se vad min kära handled säger bara... Men det verkar lovande, har tagit bort gipset för en vecka sen och redan börjat köra lätt men rätt med hantlar och många repetitioner...

Imorgon blir det Rygg för första gången, ska bli kul att se om det håller... :0)

Ha det bäst därute... Kramis...

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0